En estos zaguers anyos, hemos visto a o Gubierno, quasi de contino, fer servir a “doctrina de shock” pa, de manera autoritaria, imponer-nos unas midas que son socialment regresivas. Pa poder revertir esta situación, cal que nos movilicemos totas as personas, sían independients u sían ya organizadas, y que chuntas construyamos espacios d’aplego a on poder chirar de tot estas politicas.
Creyemos en o eixemplo ufierto por as candidaturas municipalistas. Nos ensinyoron que se i chenera más ilusión y mayor pluralidat, en espacios que se son construius dende abaixo y que meten en practica formulas más horizontals, inclusivas, participativas y democraticas. Formulas que van dillá d’a mera coalición entre partius.
Ye en as nuestras mans aplegar-nos en una “marea aragonesa” una fuerza que como lo mayenco u la lurte, arramble y arrocegue con a destrucción de dreitos, a desigualdat creixient, a manca de democracia, a corrupción, a insolidaridat…
Clamamiento: Por una Marea Aragonesa
Dimpués de las pasadas convocatorias electorals, que modificoron arrienda lo mapa politico, pero no como pa atender as demandas socials expresadas por a sociedat en 2011; e debán de ista nueva etapa, nusaltros -que femos parte d’un movimiento más amplo, que ha cuallau a l’arreu d’anyos de movilizacions, iniciativas ciudadanas, compleganzas electorals u mesmo de nuevas candidaturas e organizacions- creyemos que ye arribau lo momento d’abordar as fayenas pendients que nos aduyen a concarar con millors ferramientas o venient periodo.Por ixo, cal que los espacios organizativos transformadors sían plurals, horizontals e transparents e que acacen as demandas de democracia real, naixidas de lo 15M.
Experiencias como las iniciativas municipalistas, que han culliu exitos a saber qué importants; a constitución en atros territorios de espacios politicos “de personas”, son exemplos que nos parlan de la necesidat de concarar estas fayenas.
A Aragón, queremos impulsar ixa “marea” en as eleccions autonomicas como un primer paso. L’éxito de compleganzas de base como Zaragoza en Común, que ha puesto guvernar la ciudat; u la d’Alto Aragón en Común, que primero chunto a Podemos e dimpués con Unidos Podemos, aconsiguió por primer vez un deputau alleno a lo bipartidismo a Uesca -ye estada la sola provincia de tres escanyos aon s’ha puesto lograr- avalan o proyecto d’una marea aragonesa que sía nuclio unificador e vertebrador de las politicas anti-regresivas e constituyents en esta comunidat.
Altras organizacions aragonesas que emparan un cambio politico e social a favor de la mayoría u apuestan ya en los suyos documentos por una marea d’ixas caracteristicas, u han refirmau procesos como los debant ditos, que beben de la experiencia organizativa de colectivos ciudadanos, e sitúan la compleganza como uno de los suyos planteyamientos centrals pa lo futuro.
La plataforma a crear, queremos que sía feita de personas, con prou diversidat como pa guarenciar la igualdat en a participación e la presa de decisions -independientement de si perteneixen u no a altros colectivos politicos- amás, queremos aleixar-la de las malas caracteristicas de viella politica, como reparto de puestos entre partius, pugnas entre grupos de presión u fórmulas d’aplego que se son demostradas no cheneran ilusión.
Creyemos que ha de construir-se dende la base, mirando d’estar horizontals e con fundas exichencias eticas e democraticas. Antiparte, creyemos que la participación personal ye central. Asinas, podrían integrar-se u confederar-se distintos espacios e iniciativas ya existents.
Este espacio habrá de prener midas pa falicitar la suya permeabilidat e comunicación permanent con a sociedat, crebando las buegas tradicionals entre los partius, os suyos militants e la ciudadanía.
En a mesma linia, habrá de meter-ie ficacio a las demandas de los colectivos e movimientos socials, mirando siempre de respetar la suya independencia, amás de facilitar e articular, la suya realización dende lo campo institucional.
Prener autonomía e visibilidat como espacio politico propio d’Aragón, sin renunciar a coordinar-se con espacios similars de lo Estau u de ambitos más amplos; e parar cuenta de las problematicas especificas d’esta comunidat e más que más de lo medio rural, sin olvidar os retos y cuestions globals, son altros de los obchetivos que caldrá marcar-ie.
Esta marea aragonesa, que ha de facilitar la incorporación a la acción politica de nuevos sectors, puede enfortir o papel d’Aragón en os procesos politicos estatals, e mirará d’asayar formulas que la aleixen de la estructura de partido tradicional, que gosa tratar a las personas como votants, e que esdeviene, con masiada freqüencia, en chestor d’intereses gremials u mesmo particulars.
Afavorir a ilusión, a traviés de prácticas honestas, participativas e transparents, pa arribar a más espacios en o territorio e en a sociedat, fendo creixer a capacidat d’incidir en a transformación politica e social, aprofundir en a democracia e la defensa de los intereses de la mayoría ye la finalidat d’esta iniciativa, que ha de meter-nos en o camino de construir en Aragón una ferramienta politica de lo sieglo XXI, a lo servicio de la mayoría social.
Ir a la versión en castellano Anar a la versió en català